<jats:p>Some questions that teachers have when planning a field trip: What happens if a student cannot go to that architectural experience? What happens if the planned time was not enough to record, measure, observe what the teachers request from the territory? And finally, hoy to verify that the information recorded in the territory is reliable to bring it to the classroom? A little explored space is observed regarding field trips, new ways of acquiring and verifying information in a more vivid way that allows an approach to the experience of measuring and recording the territory in a more holistic and immersive way. The incorporation of experiences of extended realities offering a complete vision, in terms of registration, route and measurement. Bringing the student´'s distance closer to the territory as many times as necessary to find the requested information, also to verify what has been done on the ground.</jats:p>
<jats:p>Algunas interrogantes que los docentes tenemos al momento de planificar una salida a terreno:¿Qué pasa si algún estudiante no puede ir a esa experiencia arquitectónica? ¿Qué sucede si el tiempo planificado no fue lo suficiente para registrar, medir, observar lo que los profesores solicitan del territorio? Y por último ¿Cómo verificar que la información registrada en el territorio es fiable para llevarla al aula? Se observa un espacio poco explorado sobre las salidas a terreno, nuevas maneras de adquirir, verificar la información de una forma más vivida y que permita un acercamiento a la experiencia de medir y registrar el territorio de una forma más holística e inmersiva. La incorporación de experiencias de realidades extendidas ofreciendo una visión completa, en cuanto al registro, recorrido y medida. Acercando la distancia del estudiante al territorio las veces que sea necesaria para encontrar la información solicitada, también de verificar lo realizado en terreno.</jats:p>