Research Output

2023 2023 0.0 0.0 0.2 0.2 0.4 0.4 0.6 0.6 0.8 0.8 1.0 1.0
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Publication

Muro Virtual como herramienta de aprendizaje para la enseñanza colaborativa de un taller de arquitectura

2023 , Valentina Galleguillos Negroni , MAZZARINI WATTS, PIERO LORENZO , Paula Aguilera Alegria , Beatriz Harriet de Santiago

One of the advantages of face-to-face classes is being able to interact directly with all students at the same time and being able to provide feedback on their learning in a timely manner. At the same time, students can observe and compare their work with that of their classmates, forming a collaborative workshop, also having the opportunity to have a co-evaluation between peers. In this Project workshop subject for beginner students, to generate collective instances an collaborative feedback with the purpouse tha students can advance in learning without difficulties, understanding trial-error as part of their educactional process. On the other hand, as it is an introductory course in the career, it is important that students understand the creative process in an analogous way so tha they are the ones who obtain a project reflection and not the resulto f the computer and technology. Una de las ventajas de las clases presenciales, es poder interactual directamente con los todos los estudiantes a la vez y poder retroalimentar su aprendizaje oportunamente. Al mismo tiempo los alumnos pueden observar y comparar sus trabajos con los de sus compañeros formando un taller colaborativo teniendo la oportunidad de tener además una co-evaluación entre pares.. En esta asignatura de taller de proyectos para estudiantes principiantes es muy importante generar instancias colectivas y colaborativas de retroalimentación con el propósito que el alumnado pueda avanzar en el aprendizaje sin dificultades entendiendo el ensayo – error como parte de su proceso educativo. Por otro lado al ser una asignatura de iniciación de la carrera, es importante que los estudiantes comprendan el proceso creativo de forma análoga de tal forma que sean ellos los que obtengan una reflexión proyectual y no el resultado del computador y la tecnología.